A Linkedin az a szolgáltatás, amely sikeresen talpon maradt a facebook viharos térhóditása ellenére. Teljesen rossz egy lapon említeni a két szolgáltatást, hiszen teljesen másról van szó. Ezen a közösségi oldalon elsősorban üzleti kapcsolatainkat ápolhatjuk és online hírnevünket gondozhatjuk.

5+1 tipp, hogy hogyan, mit osszunk meg a linkedin-en, ahhoz, hogy profitáljunk is belőle:

1. Status Update

Soha ne fűzzük be a privát Twitter account-unkat. Hülyén néz ki, ha a profi megjelenésünket 'az otodik b52 betett lol'-szerű bejegyzések csúfítják el.

2. Csatlakozz csoportokhoz

Elsőre ne indíts saját csoportot. Inkább csatlakozz és figyelj. A hozzád hasonló dolgokkal foglalkozó szakemberektől sokmindent el lehet tanulni. Ha pedig aktívan részt veszel a beszélgetésekben, akkor új kapcsolatokra és lehetséges üzleti partnerekre, ügyfelekre tehetsz szert.

3. Válaszolj kérdésekre

Ha szakérteni kezdesz és kisegítesz másokat, az nagyban hozzájárul az online reputációd növekedéséhez. Előfordulhat, hogy éppen innen szerzel új ügyfeleket. Az sem elhanyagolandó tény, hogy a kérdések/válaszok tanulmányozásával jobban beleláthatsz ügyfeleid, versenytársaid fejébe.

4. Tudatosan bővítsd az ismerőseid körét

Időnként nézd végig a levelezésed, és ellenőrizd, hogy fel tudsz-e venni új kapcsolatokat. Ha meghívót kapsz, ellenőrizd, hogy nem spam-e, ugyanis sokan azért küldenek ki rengeteg meghívót, hogy növeljék az egy lépésben elérhető kapcsolatok körét. Csak olyan személyt igazolj vissza, akiről tudod, hogy nem fogja megspam-melni az összes kapcsolatod.

5. Csak őszintén írj ajánlást

A linkedin egyik csúcs szolgáltatása, hogy képes vagy a kapcsolataidat ajánlani. Az ajánlásokat egyszerű gyűjteni. Ha valaki ajánlasz, akkor nagy esély van rá, hogy ő is ajánlani fog. Hidd el, hogy a HR-esek és leendő ügyfelek szemében nagyon impresszív az olyan linkedin account, ahol sok ajánlás van. Nem kell minden ajánlást kitenni a profilodra. Ha pl. sales-esként dolgozol, de értesz a kocsikhoz is, akkor nem kell a gyújtásbeállító tudományodat dícsérő kommentet kihejezni.

Fontos, hogy csak olyan személyt ajánlj, akiért felelősséget is tudsz vállalni. Ha valaki szégyent hoz rád, akkor az az egész reputációdat tönkreteheti. A negatív kritika 7-szer gyorsabban terjed a pozitívnál, és ez a közösségi oldalakon méginkább igaz.

+1. Szánj rá időt

Kezdetben elég heti fél órát rászánni a profilod építésére. Dobj egy levelet a kapcsolataidnak, kérdezd meg, hogy vannak. Válaszolj meg kérdéseket. Ne feledd ez az üzleti világban a megjelenésed, egy előléptetés, egy jövőbeli állás, egy jó üzlet múlhat rajta. Megéri az extra időbefektetést.

A bejegyzés trackback címe:

https://socialworker.blog.hu/api/trackback/id/tr22145860

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása