A Facebook elvesztette az értéke egy harmadát?
2009.05.30. 17:09
Múlt hét kedden a Facebook kiadott egy sajtóközleményt ami szerint cégükbe 200 millió dollárral beszállt a Digital Sky Technologies. A tranzakció szerint a befektető szemében a Facebook 10 milliárd dollárt ért.
Emlékeztetőül: 2007-es befektetésekor a Microsoft 15 milliárd dollárra értékelte a Facebook-ot.
Mitől ér kevesebbet a Facebook a befektetők szemében?
Mi történt ezalatt a két év alatt?
Meglepő módon sokminden, de talán nem elég.
2008 áprilisában megelőzte a MySpace-t egyedi látogatók szempontjából. Ezt 2006-ban még senki sem láthatta előre. Ebben az évben a a Facebook irgalmatlan sebességgel növekedett. Délamerikában több, mint 1000%-kal növekedett, Ázsiában közel 500%-kal. Európában ez az arány csupán 300% körüli volt. Az egyetlen hely, ahol 100% alá lassult a növekedés, az az Egyesült Államok volt.
A növekedés ütemével a hirdetési felületek is növekedtek, de nem ugyanolyan mértékben. Ennek ellenére 2009 áprilisában a Facebook a legnagyobb online hirdetésmegjelenítő az Egyesült Királyságban.
Bevéletel tekintetében a 2007-es 150 millió dollárról és kisebb veszteségről 2008-ban 300-350 millió dolláros bevételt realizált a facebook, kb 50 millió dolláros nyereség mellett. Ez óriási eredmény, hiszen sokat kételkedtek abban, hogy a Facebook egyáltalán tud-e valaha nyereséget termelni.
A növekedés tehát töretlen, de mégis kevesebbre értékelték a céget. Zuckerberg szerint a gazdasági válsággal van összefüggésben.
Más elemzők szerint viszont a facebook még mindig messze van attól, hogy hatékonyan készpénzre váltsa a hatalmas elérést, amit produkál. A közösségi oldal privát terület, nehéz megtalálni az egyensúlyt a tolakodó és hatékony reklám között.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.