A legújabb tervek szerint a Yandex-en keresztül hódítja meg Oroszországot a Facebook.

Zuckerbergék jelenleg az 5. helyen állnak havi 4,5 millió aktív felhasználóval az orosz piacon. A legtöbb havi látogatója vKontakte.ru közösségi oldalnak van, melyet az Odnoklassniki követ 16,7 millió felhasználóval.

A két vezető közösségi oldal ellen nem elég a hagyományos facebook modell. Ezek a site-ok jóval fejlettebbek, mint a facebook, és nem törekednek arra, hogy globálisan elfogadhatóak legyenek. Kifejezetten a helyi ízlést figyelembe véve kerülnek fejlesztésre. Az oldalak színesek, tele vannak helyi tartalommal és a "szláv színvilág" jellemzi őket.

A facebook tavaly közel 400%-os növekedést ért el Oroszországban, de úgy tűnik, hogy a növekedés mértéke nem elég gyors Zuckerbergék számára. Most a Yandex.ru keresővel kötött együttműködési megállapodás segítségével próbálja felhívni magára a figyelmet az orosz felhasználók körében. Egy widget segítségével a kereső látogatói közvetlenül is infókat kaphatnak a facebook-ról. Ez komoly előnyt is jelenthet tekintettel arra, hogy yandex.ru a világ 7. legnagyobb keresője és a legnagyobb orosz hálózat, amely az orosz internetezők 80%-át éri el.

Az együttműködés keretében a Facebook a Yandex keresési eredményeiben folyamatosan updateli majd az Oldalakat, híres emberek, cégek és szervezetek profiljait. Az üzlet egyértelműen win-win szituációt hozhat a résztvevőknek. A Yandex megőrizheti vezető helyét az orosz nyelvi verzióval működő Google és a Yahoo előtt, a facebook pedig komolyabb kihívást jelenthet az előtte lévő 4 másik orosz közösségi oldalnak.

Az integráció sikerétől függően más cégek által is követendő példát nyújthat, ha bebizonyítja, hogy be lehet lépni az olyan idegen és telített piacokra, mint az orosz piac. Érezni lehet, hogy ezzel az akcióval a facebook teszteli a fegyvereit az organikus növekedésen túli háborúra készülve.

A bejegyzés trackback címe:

https://socialworker.blog.hu/api/trackback/id/tr422437095

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.