Az iwiw-es legnépszerűbb applikációk között az indulás óta első helyen szerepel az 'Egymás szemében" nevű app. De a telepítések száma valóban megmondja, hogy mennyire sikeres ez egy alkalmazás?

Siker kulcsa: spam

Najó, nem spam, hanem 'rendszerüzenet'. Ha azt írja a gép, hogy valaki értékelte, hogy milyen vagy, persze, hogy rá fogsz kattintani, hogy megnézd, mi az 'ítélet'.

Nem lehet kikapcsolni.

Egy ilyen 'játéknál' kulcsfontosságú, hogy ki lehessen iktatni a részvételt. Ez teljesen hiányzik az 'egymás szemében' alkalmazásból, tehát garantált, hogy 200-300 barát körül heti 1-2 alkalommal meg fogja nyitni az applikációt a user.

Hozzáadott érték: nulla?

Egy ilyen ítélet a barátokról közel sem reprezentatív, másképp ismernek meg az általános iskolai osztálytársaid, mint a munkatársaid, tehát valós eredményt nem fogsz kapni. Jó lenne, ha lehetne az ismerősök besorolása alapján csoportosítani a válaszokat, így egy kicsit árnyaltabb képet kapjon az ember.

Üzleti siker: még várat magára

Jelenleg 7 gép szolgálja ki ezt a minialkalmazást, amit valamiből finanszírozni kell. Hirdetést eladni ugyebár csak az iwiw/Origó adhat el, tehát kiszolgáltatottság maximális.

Nagy látogatottság = nagy siker?

A közösségi hálók esetében nem ilyen egyértelmű a képlet. Nagyon nehéz a látogatottságot forintra váltani, különösen azon applikációk esetében, amelyet nem egy téma iránti érdeklődésből telepít az ember, hanem azért mert az alkalmazás 'kierőszakolta' azt.

A bejegyzés trackback címe:

https://socialworker.blog.hu/api/trackback/id/tr441142410

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SKeRa 2009.05.31. 11:26:10

Az alkalmazás felületén eladott reklámokből jövő bevételek 30%-át a fejlesztő megkapja. De tekintve az alkalmazások felemás "sikerét", -szerintem- egyhamar nem lesznek reklámok.

jozsi_az_infomunkas · http://socialworker.blog.hu 2009.05.31. 14:03:41

Az iwiw még a saját felületeit sem tudja feltölteni. Mivel az Origo adja el a hirdetéseket, ezért feltehetően nem az applikációk hirdetési felületeit fogják először eladni.

Szerintem nem azért nem fognak egyhamar hirdetési bevételhez jutni, mert az alkalmazás működése morálisan megkérdőjelezhető, hanem azért, mert az origónak egyelőre nem érdeke, hogy ide adjon el hirdetést.

törzsmókus 2009.06.01. 22:58:53

bár télleg kaki, de nem igaz h nem kikapcsolható; nekem sikerült.
mondjuk a öbbi ismerőseim adatlapján attól még ott figyel.